piątek, 31 maja 2019

Warsztaty dla obecnych oraz przyszłych rodziców „Świadoma Mama”



                                                                                            zdjęcie: https://swiadomamama.pl/



 
Kampania trwa już od 2010 roku. Ja o tych warsztatach dowiedziałam się przypadkiem będąc w pierwszej ciąży, gdy przeglądałam strony na Facebooku. W tym czasie i tak byłam w domu, więc z chęcią się nawet na trochę wyrwałam i do teraz jest to dla mnie swojego rodzaju urozmaicenie. Byłam też na innych tego typu warsztatach jednak to Świadoma Mama przekonała mnie do siebie najbardziej. Dlaczego? Z wielu powodów.

Warsztaty zazwyczaj dzielone są na dwa panele:
- dla rodziców z dzieckiem, które odbywają się w godzinach rannych/południowych,
- dla przyszłych rodziców, które są raczej w godzinach późnopopołudniowych.
W sporadycznych przypadkach panele są łączone np. podczas Wakacji ze Świadomą Mamą. Zdarza się, że w danym mieście odbywa się tylko jeden panel, ale raczej nie ma problemu jeśli chcemy skorzystać mimo, że jesteśmy z tej drugiej grupy tylko musimy być świadomi, że tematyka jest dopasowana typowo pod pierwszą grupę. Kilkakrotnie już będąc na panelu z dzieckiem widziałam kilka ciężarnych mam choć teraz to dotyczy również mnie :)

Na warsztatach jest ogrom wiedzy, specjaliści po kolei wypowiadają się na scenie na temat swojej specjalizacji. Eksperci między warsztatami mogą się nieco różnić bo jednak często na warsztaty przychodzą te same mamy a chodzi o przekazanie jak największej wiedzy z jak najszerszego zakresu, ale oczywiście co jakiś czas tematy się powtarzają dla nowych mam a te co już to słyszały to sobie utrwalają. Jakiego typu wiedzę możemy uzyskać? - np. po instruktażu ratownika medycznego możemy na fantomach poćwiczyć udzielanie pierwszej pomocy niemowlakom, prawnik odpowie na nasze wątpliwości związane z np. przerwaniem urlopu macierzyńskiego i nie tylko, doradca chustonoszenia podpowie jaka chusta będzie dla nas odpowiednia, jakie to ma zalety dla dziecka a być może będzie szansa przećwiczyć wiązanie – mój mąż skorzystał z takiej możliwości. Fizjoterapeuta podpowie jak ciężarna bądź w trakcie połogu mama ma siadać, wstawać, jak się podnosić, jak prawidłowo nosić dziecko, jak odciążyć kręgosłup, dowiemy się z czym wiąże się bankowanie krwi pępowinowej. Naprawdę to co wymieniłam to jest dosłownie kropla z morza wiedzy, którą są nam w stanie dostarczyć warsztaty. Po wypowiedzi eksperta możemy podejść do jego stoiska i zadać indywidualne pytania, które nas interesują. 

Obecnie ambasadorką Świadomej Mamy jest Paulina Holtz, która na warsztatach zdecydowanie nie jest aktorką tylko mamą, która podpowiada nam jak chronić mięśnie dna miednicy.

Na stoiskach zazwyczaj otrzymujemy mnóstwo próbek np. kremy, wkładki laktacyjne, smoczki, witaminy i inne, co jest moim zdaniem bardzo fajnie bo możemy sprawdzić czy coś służy nam bądź maluszkowi nie musząc od razu kupować całego opakowania bo jednak jeśli nam nie będzie odpowiadać to będziemy zmuszeni wyrzucić a przy małej próbce raczej będziemy w stanie to zużyć. Sponsorzy często też mają dla nas rabaty do ich sklepów stacjonarnych lub internetowych. Na spotkaniu jest dla nas zorganizowana woda. Od pewnego czasu jest też przygotowana przekąska dla maluchów w postaci chrupek kukurydzianych. 

Przeważnie, o ile nie zawsze jest profesjonalny fotograf u którego możemy sobie zrobić zdjęcie a potem może ono uczestniczyć w konkursie w którym jest do wygrania sesja bądź rabat na sesję u tego fotografa. Ja się niestety ostatnio zgapiłam i po ostatniej przerwie nie można już było zrobić zdjęcia, dlatego warto dopytać do którego momentu spotkania fotograf będzie robić zdjęcia by nie przegapić swojej szansy. 

Na początku otrzymujemy też ankiety zarówno mama jak i osoba towarzysząca. No właśnie możemy przyjść z partnerem/ mężem/przyjaciółką. Ja ostatnio byłam z babcią :) Te ankiety są tak naprawdę kuponami konkursowymi na których oprócz danych personalnych wypisujemy co nam się podobało a co nie i co jeszcze chcielibyśmy się dowiedzieć/zobaczyć. Nasze odpowiedzi są ogromną pomocą dla organizatorów by mogli jakościowo poprawiać swoje warsztaty. Kupony są losowane na końcu spotkania a nagrody są głównie zależne od sponsorów, którzy akurat towarzyszą na spotkaniu i od danego panelu, jedne są bardziej cenne, drugie mniej, ale z pewnością wszystkie prędzej czy później będą przydatne. Mogą to być np. herbatki laktacyjne, majtki poporodowe, voucher do sklepu z bielizną, zestaw kremów dla maluszka, laktator, rowerek biegowy, klocki i wiele innych. Właściwie co spotkanie nagrody są nieco inne, jedne się powtarzają, inne nie. Nie za każdym razem uda się coś wygrać, ale zawsze mamy darmowe próbki, gratisy czy upominki, możliwość zrobienia fajnego rodzinnego zdjęcia. Zdarzają się drobne wpadki organizacyjne, ale organizatorzy starają się na bieżąco je rozwiązywać albo przy okazji następnych warsztatów jest poprawa w tej kwestii.

Jeszcze jedna bardzo ważna kwestia – warsztaty są całkowicie BEZPŁATNE!!!

Osobiście uważam, że na warsztaty naprawdę warto się wybrać i tak jak w moim przypadku nie skończy to się na jednym razie ;)

Przekonałam was? Jeśli tak to wchodzimy na stronę https://swiadomamama.pl/. Tam jest mapka ze wszystkimi województwami, klikamy w swoje, sprawdzamy kiedy odbywają się warsztaty i zapisujemy się, dostaniemy powiadomienie na maila. Może też zdarzyć się, że w naszym województwie nie ma akurat warsztatów albo jeszcze kampania tam nie dotarła, ale dociera ona do coraz szerszego grona rodziców w Polsce i być może Świadoma Mama pojawi się niedługo też u Ciebie. Wybierasz się na wakacje albo kilkudniowy wyjazd w inną część Polski niż mieszkasz? Sprawdź czy na trasie wyjazdu w tym czasie nie będzie Świadomej Mamy bo kto powiedział, że z warsztatów możesz skorzystać tylko w Twoim regionie?! Ja raz tak skorzystałam z warsztatów w innym mieście niż zawsze bo akurat byliśmy w odwiedzinach u rodziny męża i nie było żadnego problemu. 
 
Polecam i jak najbardziej zachęcam do skorzystania bo to nic nie kosztuje a naprawdę możemy tylko zyskać.

4 komentarze:

  1. Bardzo fajne wydarzenie dla przyszłych i obecnych Mamusiek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto brać udział w takich warsztatach. Ja ostatnio korzystałam z Warsztatów "Mamo, to ja!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam okazję uczestniczyć w tych warsztatach i tu mi się podobało, że wykłady były podzielone na dwie sale jednocześnie przez co nie było takiego tłoku :)

      Usuń

Super, że jesteś ze mną.


Dodając komentarz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych.


Zostaw po sobie ślad a na pewno nie zostawię tego bez odzewu.

Dziękuję :)